focaccia,

Focaccia

Aralık 22, 2016 Mutfakta pişer gazeteye düşer 0 Yorumlar



İtalyanın bu çok sevilen ekmeğini paylaşacağım sizlerle..
Görüntüsüyle iştah açan bu ekmeği biz de çok sevdik..zaten ekmek desek te
aslında neredeyse pizza gibi.
Yumuşacık hamuru ile üzerine daha farklı malzemeler eklesek aynı pizza..
Ama ben sizlere İtalyanların yaptığı tarifi vereceğim.
Ben öyle denedim ve çok memnun kaldım.Sizlere de tavsiyemdir..deneyin..
İşte tarifi..
MALZEMELER:
1 paket yaş maya (12 gr kadar sanırım)
1/2 yemek kaşığı toz şeker
1 orta boy kahve fincanı ılık su
5 yemek kaşığı ılık süt
2 yemek kaşığı sızma zeytinyağ
1 tatlı kaşığı sarımsak tozu (bu tür hamur işlerini yaparken çok rahat oluyor)
2 tatlı kaşığı tuz
3 su bardağı + 2 yemek kaşığı un
YAPILIŞI:
Mayayı ufalayarak hamuru yoğuracağınız kaseye alın ve üzerine toz şeker ile ılık suyu ekleyerek 10 dakika kabarması için bekletin.
Maya kabarınca sırayla diğer malzemelerini ekleyin ve yoğurun.
Yumuşak bir hamur olacaktır.
Hamur kasesinin üzerini örterek sıcak bir ortamda en az 1 saat mayalandırın.
ÜZERİNE:
Siyah zeytin
Kuru domates (ben cherry domates kurusu kullandım)
Kaşar peyniri rendesi
Biberiye 
Kekik
1 yemek kaşığı zeytinyağ
Mayalanan hamuru elinizle bastırarak 25 x30 cm büyüklüğünde dikdörtgen
olarak açın.
Fırın tepsinize yağlı kağıt sererek hamuru üzerinde açarsanız daha rahat edersiniz.
İnce bir hamur olmayacak.Takribi 1 parmak kalınlığında.
Önce hamura elinizle zeytinyağ sürün.
Kaşar peyniri rendesi serpin.(2 yemek kaşığı yeterlidir.)
Zeytinleri ve domatesleri bastırarak dizin.
Kekik ve biberiye serpin.
Tepside 1/2 saat kadar bekletin.
Fırına vermeden önce kabaran hamuru tekrar elinizle bastırarak düzeltin.
175 derece de sıcak fırında 25 dakika pişirin.
Fırın ısıları değişken olabileceğinden üzeri kızarana kadar diyelim.
Ilımasını bekleyerek servise alın ve dilimleyin.
Afiyet olsun.


0 comments: